Recenzje

„Dźwięki mocne jak grzmot i liryczne jak poezja“
Christoph Zimmermann

"Jest zdecydowana i witalna, i porusza się jak płomień."
Wells Journal

"Pomyłki być nie może: Orkiestra Kameralna Polskiego Radia jest jednym
z najwspanialszych zespołów naszych czasów."

The Gazette, Montreal

Arrow
Arrow
Slider

Poniżej można znaleźć część recenzji, jakie Orkiestra otrzymała:

„…Agnieszka Duczmal, pierwszorzędny muzyk o żywym temperamencie, ukrócająca wszelkie dyskusje na temat tego, czy bycie dyrygentem orkiestry pasuje dla kobiety i sprawia, że niecodzienność takiego zjawiska puszcza w niepamięć zatwardziały muzyczny szowinizm.”
„Silny związek Agnieszki Duczmal z Amadeusem wywodzi się z wieloletniej, pilnej pracy z zespołem, jest też przykładem na to, w jaki sposób należy budować dobrą orkiestrę”
„Niewątpliwy szczyt przeżyć stanowiło wykonanie Suity Carmen R. Shchedrin. Było ono idealnym wyzwaniem dla wykonawczych umiejętności zespołu, widocznych w wyrafinowanych, bogatych w dźwiękach i mocniejszych uderzeniach.”
                                                                                 „Vecernji List” Zagrzeb, Chorwacja

„Polacy pokazali,co można jeszcze zrobić z muzyką Mozarta”
Wydarzenie: Koncert w wykonaniu Orkiestry Kameralnej Amadeus Polskiego Radia pod batutą Agnieszki Duczmal.” „Dzięki wspaniałemu bogactwu dynamicznych subtelności i kolorystyki dźwiękowej,którą Duczmal potrafiła odnaleźć w młodzieńczym utworze Mozarta, pokazała swoją indywidualną wizję interpretacji jego dzieła.”
„Wszelkie niuanse, których  majstersztyk Bartoka (Divertimento) wymaga czyli dynamika, werwa i wspaniała wirtuozeria, zostały z łatwością uwzględnione w wykonaniu. Po koncercie pozostało tylko jedno pytanie: Czy w przyszłym roku znów będziemy gościć Amadeusa.”
Holandia – Misdom

„Dźwięki mocne jak grzmot i liryczne jak poezja“
Christoph Zimmermann

„Kiedy dyrygentka Agnieszka Duczmal unosi w górę ręce, muzycy Orkiestry Kameralnej „Amadeus” jak jeden mąż chwytają za skrzypce i przykładają je do podbródka. A kiedy wielka dama wśród polskich dyrygentów wskazuje rytm batutą, salę koncertową Tonhalle aż po ostatni zakątek napełnia cudowna muzyczna energia.”
Reminisce Post (Niemcy)

„Artystka o nadzwyczajnym wyczuciu stylu, ostrym intelekcie i wspaniałej technice dyrygowania, posiada – jako wcielenie siły, ducha i tanecznej elegancji – w rzeczywiście nadzwyczajnym stopniu talent przetwarzania w ruch swej muzycznej woli.”
Die Rheinpfalz (Niemcy)

Dyrygentka Agnieszka Duczmal dyryguje z dużym zaangażowaniem ponad tuzinem muzyków grających na instrumentach smyczkowych, elegancko modulując ich brzmienie.
Braunschweiger-Zeitung (Niemcy)

„Od pierwszych chwil publiczność została podbita przez orkiestrę, prowadzoną mistrzowską ręką przez Agnieszkę Duczmal.”
Paris Normandie (Francja)

„Orkiestra zaprezentowała się jako wyśmienity zespół, z programem wykraczającym poza schematy i porywającą dyrygentką.”
Wiener Zeitung (Austria)

“Jak burza spadły na oczekującą w Conservatorio publiczność smyczki polskie z Orkiestry Kameralnej Amadeus i zmusiły ją do magnetycznego słuchania, dzięki energii różnorodnych i  błyskawicznie zmieniających się obrazów. Ich żywotnym natchnieniem jest Agnieszka Duczmal, która za pomocą oszczędnych, szybkich i wyrazistych gestów egzorcyzmuje ich swą jasnością i sugestywnością. Entuzjazm.”
Corriere della Sera, Milan (Włochy)

„Był to koncert, który wyróżnił sie zapierającą dech w piersiach muzykalnością i zupełnie świeżym podejściem do standardowego repertuaru.”
The Daily Telegraph (Wielka Brytania)

„Mówiąc o polskiej Orkiestrze Kameralnej Amadeus można używać tylko słów entuzjastycznych.”
Il Giornale (Włochy)

„Nie wierzono własnym uszom: tak subtelnie, a zarazem dziarsko, tak zwięźle, a jednocześnie zdecydowanie brzmiał Mozart w wykonaniu Agnieszki Duczmal i Orkiestry Kameralnej Polskiego Radia Amadeus.”
Mainzer Rhein – Zeitung (Niemcy)

„Muzyka wreszcie tętniła życiem! Któż inny zagrałby… z taką energią, precyzją i rozmachem, jeśli  nie Agnieszka Duczmal ze swoją Orkiestrą Amadeus ? Ile było bisów ? Nie pamiętam, ale żadnego nie żałuję.”
Ruch Muzyczny (Polska)

„Publiczność nie pozwoliła zespołowi odejść bez bisów… Aplauz na stojąco.”
Ruhr Nachrichten, Köln (Niemcy)

„Szkocka” Symfonia Mendelssohna brzmiała błyskotliwie, perliście… Jej dyrygowanie (Anna Duczmal-Mróz) promieniało spontanicznością , przez co koncert stał się wyjątkowym wydarzeniem.”
Hannoversche Allgemeine Zeitung (Niemcy)

„Wszystko to można było „zobaczyć” bez zaznajamiania się z programem tego poematu – tak bardzo sugestywna była interpretacja Anny Duczmal –  Mróz.”
Białystok (Polska)

“Dane nam było usłyszeć najdoskonalsze z możliwych wykonanie Suity z czasów Holberga Edwarda Griega. Interpretacja dzieła Griega była wręcz boska; Orkiestra podaje treść w genialny sposób, który sytuuje jej twórczość na granicy maksymalnej perfekcji i porywającej ekspresji. Rzadko można obserwować takie połączenie fantazji i kunsztu muzycznego. Niech żałuje, kto nie był!”
Życie (Polska)

“Płyta nagrana w 1990 roku przez Agnieszkę Duczmal (Mozart – Serenady i Divertimenti) należy do nagrań ustalających ‘złote wzorce’, mierniki wartości wykonania. Kiedy jej słucham, mam wrażenie spełnienia ideału: idealnego wykonania Mozarta.”
Ruch Muzyczny (Polska)